07 Jan
07Jan

Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG Macro

זוהי אחת מעדשות הזום הזולות יותר בשוק שמיועדות לחיישן פול-פריים. זו כמובן לא עדשה מקצועית, והיא יוצרה מראש במחשבה על תחילת הדרך בתחום הצילום. היא כמובן מתאימה גם לצילום עם מצלמת פילים 35 מ"מ
הצמצם הפתוח ביותר שלה לא מכניס הרבה אור ובטווח ה 300 מ"מ הוא נסגר עוד יותר לגודל של 5.6, כך שעבור צילום בתנאי אור של זריחה ושקיעה זאת אינה העדשה האידיאלית. עם זאת, טווח הזום שלה כמעט והגיוני, ולא מגיע לטווחי הזום הלא הגיוניים של 18-200 מ"מ או 17-250 מ"מ ודומייהם. בנוסף לזה, מרגע שמגיעים ל 200 מ"מ ומעלה, יש אפשרות ע"י כפתור קטן להתקרב לאובייקט עד למרחק של 30 ס"מ. כמעט כמו עדשת מקרו אמיתית

עכשיו נעבור לכמה נתונים טכניים: אורך מוקד: 70-300 מ"מ. צמצם של 4-5.6. לגוף פול-פריים. זווית ראיה: 8.2-34.3 מעלות. מיקוד מינמלי: 30 ס”מ. משקל: 545 גרם. אורך: 122 מ"מ. קוטר פיטר: 58 מ"מ

לאורך השנים יצאו כמה תתי דגמים של העדשה, אבל הם לא  טובים מהדגם הזה, למעשה זה הדגם הטוב ביותר מבין כל הדגמים הללו

מבנה
חוץ מהחיבור של העדשה לגוף, כל העדשה עשויה מפלסטיק. טבעת הפוקוס והזום עשויים מגומי, לאחיזה נוחה. הגומי מתלכלך מהר מאוד, וכך קל לדעת אם העדשה עברה שימוש או לא, במידה ואתם קונים את העדשה כיד שניה. יש כפתור אחד לשליטה על המקרו, והוא מאפשר להאריך את העדשה ולהתקרב לאובייקטים. הכפתור זז רק לאחר שעוברים את טווח המאתיים מילמטר

פוקוס
לעדשה מנוע פוקוס מובנה, אבל הוא לא עובד בצורה עצמאית, וזקוק למנוע המובנה שיש בגוף. אם אין לכם מנוע מובנה בגוף המצלמה, אז על תצפו לפוקוס אוטומטי, ותתחילו להתאמן על פוקוס ידני. בעיה זאת קיימת בגופים של ניקון בלבד, ובגופי קנון המנוע פוקוס עובד. השליטה בצמצם דרך הגוף אפשרית בשתי החברות
מנוע הפוקוס איטי מאוד ומרעיש בצורה בולטת. לא הייתי ממהר לצלם עם מנוע עובד ציפור שיר קרובה, והייתי מעדיף כבר לפקס ידנית, על מנת שלא להבהיל אותה. מה עוד שעד שהמצלמה היית מפקסת על הציפור,  הציפור כבר הייתה מגיעה ליער אחר

@f/5.6 @1/125 @ISO-200


Flare
כמו כל עדשה ארוכת מוקד (ולמעשה כמו לכל עדשה שהיא), גם עדשה זאת סובלת מפלייר, אבל לא בצורה מוקצנת. למעשה היא אפילו מתמודדת עם זויות דיי קשות מול השמש, מבלי שקרן האור "תצלול" עמוק לתוך העדשה גם ללא מגן השמש

Vignetting
נכון שלכל העדשות יש את זה ברמה כזאת או אחרת, אבל לעדשה זאת יש יכולת יוצאת מן הכלל לייצר הצללות קשות לכל אורך הזום, ועם צמצם פתוח לרוחה ההצללה קשה מאוד ובטח בתנאי אור לא אידאלים כמו בתוך אולם ספורט או בשעות הבוקר המוקדמות או בסוף היום. הדבר שהכי הפתיע אותי זה לראות את זה באור יום בתנאי תאורה נוחים. כמו בדוגמה למטה

@f/6.3 @1/600 @ISO-200


CA's
העדשה סובלת מהצללות צבע קשות בגונים של סגול וצהוב. ברגע הראשון שיש אובייקט כהה על רקע בהיר, זה ישר קופץ החוצה,  ונוצר עובי חריג ועוד במרכז התמונה, ולא רק בדפנות הרחוקות של התמונה. למעשה לעדשה יש עיוותי צבע במעברים של אור וצל בגוון סגול בולט לעין. עם זאת, צלמים בתחילת הדרך אולי לא יראו את זה אם אני לא אסב את תשומת ליבם,  וזו הרי עדשה המיועדת לצלמים בתחילת דרכם. שימו לב לגוון הסגול שהגחון קיבל ממש מתחת לפה

@f/7.1 @1/105 @ISO-100


צמצם ובעיות בתנאי חושך
בגלל הצמצמים הסגורים שלה, ברגע שתנאי האור קצת קשים, היכולת של הגוף לפקס איתה יורדת מאוד, בטח עם בעיית הפוקוס האיטי שלה מתלכתחילה. לכן, יש צורך להרים את רגישות האיזו, ומהר. למי שיודע לפקס ידנית, הייתי ממליץ לבטל את האוטופוקוס ולהמשיך לעבוד ללא קושי. אבל עדיין אני אזכיר כי במחיר הזה העדשה עדיין מתפקדת בצורה סבירה

בוקה/רכות הרקע
לעדשה גם בצמצם סגור אין בוקה רך, ובין היתר בגלל שהצמצם שלה בעצם לא יכול להפתח כמו שצריך, בטח בטווח של המאתיים מילמטר ומעלה, כשצמצם מתחיל רק ב 5.6

@f/5.6 @1/100 @ISO-100


ציון 2.5/5
תראו. אני לא אגיד לכם שלא כדי לקנות אותה, כי זה לא דבר נכון לעשות. צלמים מתחילים לא יוציאו אלפי שקלים על עדשות איכות יקרות ומשובחות ובצדק. אין שום סיבה לקנות את הדבר הכי טוב בשוק, מבלי שיודעים לצלם, או לפני שהחלטתם שזה מה שאתם אוהבים לעשות. עבור המחיר הזה, לקבל עדשת זום עם אופציה לטעום עדשה טלסקופית ועדשת מקרו ארוכת מוקד, כולל עדשת פורטרטים, וכל זה בעדשה אחת במחיר מצחיק, נשמע לי סביר, ועל זה ורק זה נתתי לה שני כוכבים
.אבל אם אתם אוהבים לצלם, וסיימתם לשחק איתה, אז להחליף אותה בעדשה נורמלית היה הדבר הראשון שהייתי עושה
אם אתם יודעים לצלם, יש סיכוי שתצליחו להוציא ממנה תמונות לא רעות אחרי הכל

@f/5.6 @1/500 @ISO-200
 

@f/5.6 @1/80 @ISO-200

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.