26 Jan
26Jan

  להפעיל פלש ללא קושי. גישת עבודה

עבודה עם פלש נראת מורכבת יותר מפעם אחת ונראה שמידי פעם אנשים מסתבכים קצת עם השליטה בו ובטח שיש יותר מפלש אחד בעבודה בו זמנית. בחלק מהקורסים לעבודה בפלש עובדים עם פלשים מורכבים שלא לכל אחד יש פלשים כאלה או שלא מסבירים בצורה ברורה מספיק בגלל גודל הקבוצות (אני מעביר שיעורים פרטיים ברמת האחד על אחד על כיצד לעבוד עם פלשים מה שמקל על תהליך הלמידה). אבל הכיוון הכללי הוא יותר קל ממה שחושבים וחבל להמנע מעבודה עם פלש רק בגלל הפחד שלא יצא טוב. בכתבה הזאת אני אתן גישת עבודה כללית שיכולה לשמש כנקודת מוצא או התחלה של כיצד לגשת לעבודה עם פלש

עבודה עם ארבעה פלשים לשליטה מדוייקת בתאורה


למה לעבוד עם פלש?

לפני שאני אסביר כיצד לגשת לעבודה עם פלשים אני אסביר למה לא פשוט לצלם באור טיבעי של אור שמש. ובכן אין שום דבר רע בלצלם באור שמש אבל אי אפשר להסתמך רק עליו. מפני שיכולות להיות כמה בעיות בצילום עם אור שמש בתנאים מסויימים לדוגמה. שמש שנמצאת מעל הדוגמנית ואז ארובות העיינים יהיו עם צל כהה מידי. שמש צידית מה שמייצר צל חזק מידי בחלק אחד של הפנים ואפילו שמש חזקה שניכנסת לתוך העיניים של הדוגמנית וגורם לה לסגור אותם ואפשר למצוא עוד דוגמאות. מה שמשותף לכל הדוגמאות האלא שצריך להכניס פלש על מנת לפתור את הבעיות האלה בצילום סטודיו הבעיה עוד יותר גדולה מפני שאין מספיק אור. הדבר הניפלא ביותר בעבודה עם פלש שברגע שיודעים לעבוד איתו יכולים לשלוט לא רק בכמות  האור שיש בעולם ובכל זמן נתון אלא גם שולטים בעוצמת האור שיש בכל מקום. כמובן לשם כך צריך לדעת לעבוד איתו.

עבודה עם פלש עדין בתאורת חוץ


עבודה ללא פלש עם תאורה טיבעית בלבד ותאורת פנים קיימת


אפילו הוספה עדינה של פלש כבר תעשה את ההבדל


גישת עבודה

הדבר הראשון והחשוב מכל לפני שמחברים פלש למצלמה (עם טריגר או פלש ישירות על המצלמה) זה להזכיר לעצמכם ש"פלש לא מיועד לעשות אור. פלש מיועד להשלים את כמות האור החסרה". ולמה זה? מפני שברגע שמבנים את הגישה הזאת הכל יותר קל. אם נשתמש בפלש סתם לעשות אור אנחנו נקבל תאורה חזקה וגסה מידי מקדימה. למעשה נקבל "מכת אור" חזקה מידי וזה מה שקורה להרבה בתחילת הדרך. אבל אם נבין שמטרת הפלש הוא רק להוסיף אור אז נקודת המוצא תיהיה אוטומטית פלש חלש יותר. כלומר אנחנו לא נעבוד על פלש בעוצמה של 1/1 אלא נקודת המוצא תיהיה פלש בעוצמה של 1/2 ומטה. כך שהאובייקט המצולם (וזה לא משנה אם זה חפץ או דמות) יקבל עוצמת אור שתמלא את הצל בלבד ולא תבהיר את האובייקט עצמו. בצורה הזאת אפשר למלא באור עדין את הצל שנוצר מאור השמש האולי טיפה חזק מידי או שמגיע בזווית הלא נכונה ובאותה המידה אפשר להאיר את האובייקט בסטודיו במקום "לפוצץ" אותו באור. בסטודיו עובדים כמובן עם מספר פלשים בזמן שבשטח יש מקרים שבהם אפשר לעבוד עם פלש בודד. אבל גם במקרה הזה גישת העבודה היא רק להשלים את כמות האור החסרה. מפני שבצילום סטודיו בכל מקום חסר אור אז עלולים בטעות לחשוב שצריך הרבה אור בכל הפלשים אבל לא. מספיק שבפלש אחד יהיה יותר אור (כמו לדוגמה מקדימה על מנת להאיר את האובקייט) ושאר הפלשים הצדדים יהיו בעוצמה קטנה יותר. וכך אפשר להדגיש את הנפח של האובייקט או לגלרום לאובייקט להעלם אל תוך הרקע (רקע בצבע שחור\ לבן או בכל צבע אחר) תזכרו שברגע שעובדים עם פלשים אז גם אפשר להוסיף צבעים אשר לא קיימים במציאות על מנת לשנות את הציבעוניות של התמונה. הדבר האחרון הוא לזכור שפלש מוריד את הטמפרטורה ויש צורך לתקן אותו להעלות ברוב המקרים את האיזון הלבן של התמונה על מנת להגיע לדייוק של צבעים או אפילו דיוק של גוונים שונים.

עבודה בשלושה פלשים רכים במיוחד לייצר עדינות של גוונים ואור


עבודה בפלש בודד  



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.