28 Nov
28Nov


מקום לצילום- רידינג ביום ובלילה

נמל תל אביב (רידינג) זה אחד מהמקומות שאני הכי אוהב לצלם בהם צילום אורבני ובטח בתל אביב. המקום השני האהוב עלי זה אזור חוף הדולפינריום. אבל ללא ספק רידינג הוא המקום הכי מוצלח לצילום גם ביום וגם בשעות הלילה. אני יכול להעביר שם יום שלם מזריחה לשקיעה. בנמל תל אביב אפשר למצוא נקודות ריקות מאדם ומינימליסטיות, ואפילו מופשט, וגם צילומי אנשים ונוף. זהו מקום רב גוני, ואני מעביר שם לא מעט סדנאות צילום אורבניות, וזה אחד המקומות שאני מלמד שם קומפוזיציה כחלק מהקורס המלא בקומפוזיציה.


צילומים בוקר וצהריים

ברידנג יש איזור של מיכלי דלק שקורבים לחניון, שבמהלך היום אפשר לצלם שם תמונות נקיות וחצי מופשטות, או מנימליסטיות, אם מתמקדים רק בהם. אומנם יש גדר שמקיפה אותם, אבל גם עם עדשת 50 מ"מ אפשר לצלם אותם, אם מתקרבים לגדר, ואין צורך בעדשה טלסקופית. משם אפשר להמשיך לכיוון המגדלור הישן. שם אומנם אין הרבה נקודות של תמונות "נקיות", אבל זה המקום למצוא תמונות של זבל שאנשים זורקים, ומידי פעם אפשר למצוא שם משהו מעניין לצילום. אני חושב שלא כדאי לוותר על המקום הזה לפני שחוצים את הגשר שחוצה את נחל הירקון.

אחרי שחוצים את הגשר, אני אוהב ללכת לאורך הים. שם יש הרבה מה לצלם. אם זה אנשים שעושים ספורט מוקדם על הבוקר (אפשר לצלם שם רוכבי אופניים במריחות עדינות, או לתפוס אותם, ולמרוח את הרקע), השתקפויות בחלונות הראווה, תמונות של ספסלי האבן (שבמפתיע נוחים לישיבה), והשימשיות והמנורות הקמורות, שיוצרות תצורות מענינות לצילום. אני ממליץ במהלך הבוקר גם ללכת מאחורי החנויות, שם אפשר למצוא מידי פעם דברים מעניינים.

Fujifilm GFX 50R + GF 63mm f/2.8


Fujifilm GFX 50R + GF 63mm f/2.8


Fujifilm X-T2 + Fujinon 35mm f/1.4


Fujifilm GFX 50R + GF 63mm f/2.8


Fujifilm X-T2 + Fujinon 35mm f/1.4


Fujifilm X-T2 + Fujinon 35mm f/1.4

צילומי לילה ושקיעה

בשקיעה במהלך החורף אפשר להוציא יופי של תמונות, גם בגלל שהעננים שבשמיים יחד עם השמש השוקעת מייצרים צבעים יפיפים, וגם אפשר לעשות חשיפות ממומשכות. סיבה נוספת היא שהגלים החזקים מתנפצים על שוברי הגלים, ואפשר לעשות שם חשיפות ממושכות עדינות. האווירה האפורה הזאת שעוטפת את נמל תל אביב מוציאה הרבה דרמה. אני אישית אוהב להעלות את הטמפרטורות של האיזון הלבן, על מנת שלא לייצר תמונות כחולות יתר על המידה, אבל זה הטעם שלי. במהלך הקיץ השמיים משעממים מידי בנמל תל אביב ואני לא מצאתי בשעות האלא משהו מיוחד. במהלך הלילה של חודשי הקיץ החמים יש הרבה אנשים שמסתובבים בטיילת, והקרוסלה עובדת במהלך הלילה. התאורה של הקרוסלה (תאורה חמה) מייצרת יופי של צבעים בצילום ואפשר ללא מאמץ לעשות חשיפות ממושכות. יתרון נוסף שיש בקרוסלה זה שההורים שמחכים לילדים שיסיימו, לא זזים הרבה (גם בגלל שהם מחכים משועממים וגם בגלל שהם ישר עם הפלאפון), וזה מאפשר לייצר תמונה של תנועה של הקרוסלה בזמן שהאנשים נראים קפואים. בחודשי החורף הקרים בשעות הלילה לא הרבה אנשים מטיילים בטיילת, והכל נראה נקי. גם משטח העץ וגם המקום עצמו, ואפשר לצלם תמונות נקיות, בנקודות שבקיץ אי אפשר לצלם אותן כל כך נקיות, בגלל כמות המטיילים במקום. אמנם צריך להביא כפפות דקות וביגוד חם, כי הרוח מקפיאה, אבל זה שווה את המאמץ.

אני ממליץ להגיע לשם כמה וכמה פעמים לאורך עונות השנה על מנת להכיר את היתרונות והחסרונות של המקום, ולא לחשוש להעביר שם ימים שלמים מבוקר עד ערב. יש שם כמה בתי קפה לנוח בהם בין הצילומים ויופי של גלידריה. המינוס במהלך הקיץ הוא שאין שם נקודות צל רבות, ובצהריים מאוד חם.

Nikon D800E + Zeiss Milvus 18mm f/2.8


Fujifilm GFX 50S + GF 63mm f/2.8


Nikon D610 + Nikkor 20mm f/1.8


Fujifilm GFX 50S + GF 63mm f/2.8


Nikon D800E + Zeiss Milvus 18mm f/2.8



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.