AF-S Nikkor 20mm f/1.8G ED


AF-S Nikkor 20mm f/1.8G ED

עדשת פריים איכותית מבית ניקון, לצילומי נוף או לצילומי רחוב ואירועים. לעומת כל עדשות הזום של היום לפול-פריים, עדשות פריים עדיין חדות יותר ברוב הגדול ביותר של המקרים, והרבה צלמים מקצועיים מעדיפים עדשות פריים. אחד היתרונות של העדשה הזאת הוא רוחב הזוית השפוי שלה. שלא כמו עדשות רחבות זוית אחרות, העיוות שיש לה הגיוני ולא מוקצן. אחת הטעויות הנפוצות של חובבים היא הרדיפה אחר עדשה סופר רחבת זוית, כגון ה 11-16 של טוקינה. אבל עדשה זו כמו הרבה עדשות סופר רחבות זוית לא יעילות לצילומי נוף, למשל בגלל חוסר החדות שהן מייצרות בחלקים שרחוקים ממרכז הפריים. בצילומי נוף יש צורך שתיהיה אפשרות להגדיל את התמונות יותר מפעם אחת להדפסים גדולים, והחדות משחקת תפקיד חשוב במקרים כאלה

עכשיו נעבור לכמה נתונים טכניים
אורך מוקד: 20 מ"מ
צמצם של 1.8
לגוף פול-פריים
זווית ראיה: 94 מעלות
מיקוד מינמלי: 20 ס”מ
משקל: 355 גרם
אורך: 80.5 מ"מ
קוטר פילטר: 77 מ"מ


מבנה
העדשה עשויה ממתכת, עם טבעת פוקוס עשויה מגומי. הטבעת קלה מאוד לדיוק ונעה בקלות רבה. לגוף האלומיניום מבנה פנימי פשוט, העושה את העדשה הזאת לאחת מעדשות רחבות הזוית העמידות בשוק. העדשה קלת משקל במיוחד. העדשה עמידה ללחות, גשם קל ואבק לדברי ניקון, ויש לה טבעת גומי בזנב העדשה אם כי אני תמיד תוהה עד כמה זה מוסיף מפני שזה אף פעם לא באמת מכסה את נקודת החיבור לגוף. דבר שלא אהבתי בעדשה זה שההברגה של החיבור של הפילטר לעדשה עשוי פלסטיק, דבר שבסופו של דבר נשחק מהר, והברגה לא נכונה שנעשית בטעות תפגע בעדשה בצורה קשה ובלתי הפיכה כמעט

פוקוס
לעדשה מנוע פוקוס מובנה, שעובד היטב, וכיאה לעדשה רחבת זוית הוא מהיר. המנוע שקט ולא מפריע למהלך העבודה. בצמצם 1.8 חוסר החדות בולט בשניה שיוצאים ממרכז החיישן, בצילומים למטה. אבל ברוב העדשות בשוק בצמצם פתוח אין באמת חדות, חוץ מעדשות של חברות בודדות כמו zhhx. אבל יתרון של צמצם פתוח עד כדי כך זה בתנאי חושך, ובזה שכבר בצמצם 3.2 החדות משתפרת, אבל עדיין לא בצורה מספקת, אם אני משווה את זה לעדשות זייס. כמובן שחדות לכל רוחב הפריים יש בצמצם 7.2-11

Nikon D610 AF-S 20mm f/1.8G ED. @1/160 @f/3.2 @ISO-200

 

Nikon D610 AF-S 20mm f/1.8G ED. @1/160 @f/1.8 @ISO-200


Flare
לא נתקלתי בפליירים יוצאים מגדר הנורמה, ולמעשה העדשה שולטת בבעיה היטב. כאשר מצלמים ישירות לתוך השמש יש פלריים. כמו בתמונה למטה שצילמתי ישירות לתוך מדורה בוערת. אבל במקרה הזה זה יצא לטובה. צריך לזכור כי לא בכל מקרה זה יצא לטובה. אבל בסך הכל המצב סביר

Nikon D610 AF-S 20mm f/1.8G ED. @25sec @f/2.8 @ISO-800 
 

Vignetting
 אין בעיה כזאת בצורה רצינית, ועם סגירת הצמצם הבעיה כמעט ולא מופיעה. האלמנטים בתוך העדשה מסודרים בחוכמה, ומבנה גוף העדשה גם כן בנוי בחוכמה. בנוסף לזה, כצלם נוף אני מצלם לרוב בצמצמים סגורים, ושם הבעיה בכלל לא קיימת. אני כן נתקלתי בזה בצורה בולטת בצילום במבנה סגור במקום ללא אור גם בצמצם 5, אבל רוב העדשות היו אוכלות את הכובע של עצמם בתנאי תאורה כאלה

Nikon D610 AF-S 20mm f/1.8G ED. @1/100 @ f/5 @ISO-800


CA's
הבעיה אומנם לא חמורה מאוד אבל קיימת בכל הצמצמים, מי יותר ומי פחות. בגוונים של כחול לרוב, ובצורה בולטת יותר בצמצמים סגורים, ובחלקים הרחוקים ממרכז החיישן. במקרה שלי זה די חבל כי שם נעשית רוב העבודה שלי. לעומת זאת, למי שמצלם אירועים או הופעות עם צמצמים פתוחים הבעיה כמעט ולא תופיע בצילום

Nikon D610 AF-S 20mm f/1.8G ED. @1/100 @ f/5 @ISO-800


בוקה/רכות הרקע
העדשה בצמצם פתוח לחלוטין מייצרת בוקה, לא מהיפים שראיתי בחיי אבל בסופו של דבר הוא רך וללא מעברים חדים. מה שלא אהבתי זה צורת הצמצם שנוצר מהעדשה. ואני מצפה לקצת יותר. בסך הכל בוקה רך ולא אסון טבע

Nikon D610 AF-S 20mm f/1.8G ED. @1/160 @ f/2.8 @ISO-160


לסיכום
אחת מעדשות הרחבות זוית הטובות של ניקון והחדישות שלה עם מלוא הטכנולוגיה של החברה. בנוסף לזה גם עמידה במזג אויר וללא ספק חדה לרוחב הפריים בצמצמים סגורים שנהוג בהם לצלם נוף, כמו צמצם 8. אבל בצמצמים פתוחים, ברגע שיוצאים ממרכז התמונה החדות יורדת בלי בושה. כמו שאתם רואים בצילום של מד המרחק למפות, גם בצמצם יחסית סגור, החדות נשמרת בעיקר רק במרכז הפריים דבר שמבטל את האפשרות לעבוד איתה בצמצם פתוח בתנאי חושך אילו שזה היחודיות של העדשה וחבל שכך

Nikon D610 AF-S 20mm f/1.8G ED. @1/640 @ f/8 @ISO-100

 

Nikon D610 AF-S 20mm f/1.8G ED. @2sec @ f/11 @ISO-100
 

הערות: השאר תגובה

* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.