05 Aug
05Aug

 

כיצד לגשת לצילום שחור לבן

ברוב המקרים כשאנשים מעלים צילומים בשחור לבן הם מעלים צילומים שצולמו בצבע בשטח ורק אחרי שהם הגיעו הביתה הם המירו אותם לצילומי שחור לבן. מי שלומד אצלי צילום יודע שאני חושב שזאת צורת עבודה לא נכונה והדרך הנכונה לצלם בשחור לבן היא לצלם כבר בשטח בשחור לבן. אני לא אפרט כאן מדוע מפני שכבר כתבתי על זה בכתבה הזאת בעבר. מה שאני כן אדבר בכתבה הזאת זה כיצד לצלם בשחור לבן בשטח. על מה יש צורך לתת את ההדגשים ומה ההבדלים השונים בין הפילטרים וכיצד הם משפיעים על הצילום ועוד.

פילטר אדום. טמפרטורה נמוכה


אני אעלה כאן מספר דוגמאות על ההבדלים השונים בין הפילטרים ובין הטמפרטורות השונות וכיצד הם משפיעים על התוצאה הסופית של הצילום. כמובן שכל הצילומים בכתבה צולמו בשחור לבן.

אני אתחיל עם צילום בצבע. על מנת שתוכלו לראות מדוע נוצרים הבבדלים האלה. בצילום שהחלטתי לעבוד עליו. הכנסתי פריטים בצבעים שונים. על מנת שיהיה אפשר לראות כיצד הפילטר והטמפרטורה (איזון לבן) משפיעים על הדגשה או העלמת הפריטים השונים בצילום.

צילום בצבע. איזון לבן אוטומטי


צילום בשחור לבן נטרלי עם איזון לבן אוטומטי


צילום שחור לבן עם פילטר אדום ואיזון לבן אוטומטי


צילום שחור לבן עם פילטר צהוב ואיזון לבן אוטומטי


צילום שחור לבן עם פילטר ירוק ואיזון לבן אוטומטי


צילום שחור לבן ללא פילטר ואיזון לבן בטמפרטורה של 10,000 קלוין


צילום שחור לבן ללא פילטר ואיזון לבן בטמפרטורה של 2500 קלוין


לסיכום

כמו שאתם רואים יש חשיבות גדולה לבחירה בפילטר הנכון בצילום שחור לבן. והשאלה היא כיצד אני משתמש בידע הזה בצילום שטח. ובכן. בפילטר ירוק אני משתמש בצילומי פורטרטים. מפני שזה פילטר שמוציא את הפרטים הקטנים שבפנים. לדוגמא הוא מבליט את ההבדלים הקטנים שבין גוון השפתיים לבין גוון עור הפנים שההבדל ביינהם הוא קטן. אני גם אשתמש בו בצילום של צימחיה ממגוון צבעים שונים על מנת להדגיש את הבדלי הצבע בין גווני הירוק השונים. אני אשתמש בפילטר אדום כאשר אני רוצה לתת קונטרסט גדול (זהו פילטר קונטרסטי מאוד) או כשאני מצלם הופעה ויש תאורה של נורות לד אדומות. בפילטר צהוב אני לפעמים מצלם בשקיעות כתומות וגם בצילומי לילה מפני שלרוב תאורת הרחוב היא צהובה וכך פרטים קטנים של תתי גוונים יוצאים החוצה. בצילומי רחוב אני לא משנה הרבה את הטמפרטורה ולרוב עובד על איזון לבן אוטומטי של המצלמה מפני שאין הרבה זמן לשחק עם נתונים טכניים בצילום רחוב. אבל כשאני מצלם נוף או צילומי סטודיו. יש לי את כל הזמן שבעולם לשחק עם כל נתון טכני שצריך.

לשאלות ולשעורים פרטיים בצילום. מוזמנים להשאיר תגובות בתחתית הכתבה. או לפנות אלי במייל

ללא פילטר. איזון לבן במטפרטורת אמצע


פילטר אדום איזון לבן בטמפרטורה נמוכה


פילטר צהוב. איזון לבן אוטומטי



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.