07 Jan
07Jan

כפפות צילום לחורף

במהלך החורף הרבה פעמים קשה לצאת ולצלם, ובטח בימים הכי קרים, אבל דוקא בימים אלו מזג האויר לפעמים הכי מתאים לצילום. הרוח שמקפיאה היא גם זאת שמזיזה את העננים וגלי הים, וגורמת לצמרות העצים לנוע בפרעות ולהמרח, גם בחשיפות לא ממושכות מידי. לפעמים אין שום דרך אחרת חוץ מלצאת ולצלם במזג האויר הכי קשה שיש. זה גם הזמן היחיד בשנה בארץ שיש כאן שלג כמו בחו"ל. הקושי הגדול הוא לא רק כיצד להצליח לצלם כמו שצריך את מזג האויר, אלא גם כיצד להתמודד עם מזג האויר במהלך הצילום עצמו, ואני מתכוון לרמת הביגוד הפעם. כולנו יודעים שלשים כמה שכבות של ביגוד תרמי איכותי ומעיל נגד גשם ורוח יפתרו את הבעיה של הקור. אבל הדבר שהכי קשה להתמודד איתו זה האצבעות שקופאות. ברוחות חזקות ורסיסי גשם, בטמפרטורה של אפס מעלות, האצבעות מתקשות לתפקד מרוב קור, וכפפות הכרחיות לשימוש. הבעיה הנפוצה בה רוב הצלמים נתקלים, היא הקושי לעבוד עם כפפות ולצלם. הסיבה לכך היא שהרבה צלמים לא בוחרים את הכפפות שמתאימות לצילום, אלא בוחרים את הכפפות החמות ביותר, מבלי לקחת בחשבון שלצילום צריך כפפות יותר ספציפיות.
בכתבה הזאת אני אפרט עם איזה כפפות אני עובד ומדוע, כיצד לבחור את הכפפות הנכונות לצילום בחורף, ומה ההבדל בין בחירת כפפות לצילום לבין בחירת כפפות חורף רגילות.

Ferrino- Atom Glove 
הן הכפפות שמשמשות אותי ככפפות ליינר לכפפות עבות במיוחד לסופות שלגים, לריצת כביש ושטח ולצילום במהלך כל החורף. הסיבה שאני עובד איתן כל כך הרבה היא כי הן מספיק דקות להרגיש כל כפתור במצלמה. ממש אפשר להרגיש עם הכפפות את צורת הכפתור, וקל מאוד לעבוד איתן. הן מאפשרות לי אפילו לצלם איתן במצלמת פוקט, שם הכפתורים תמיד קטנים בצורה לא הגיונית.
כפפות אלו עמידות לרוח של עד שלושים קמ"ש, כך שגם ברוח חורפית הן מתאימות לשימוש. הן חלקות בחלק החיצוני, לנוחות השימוש בכפתורי המצלמה, ובחלק הפנימי הן מכילות סוג של בידוד, שמרגיש כמו מיקרו -פליס, ושומר על חום. אני עובד איתן עד לטמפרטורה של 10 מעלות מעל האפס. אחד הדברים שאני אוהב בהן זה שגם כשהן רטובות הן שומרות על חום, כל זמן שאין רוח.
אני קניתי אותן במידה אחת קטנה יותר ממה שהייתי צריך ככפפות ליינר, וזה מאפשר לי לעבוד איתם בנוחות רבה עם המצלמה

הגדרות טקסטיל היצרן:
בד גמיש ואלסטי שמאפשר נוחות שימוש
בידוד בחלק הפנימי לשמירה על חום ונידוף זיעה יעיל
חומר חיצוני שעמיד בפני שחיקה: OutLast
קישור לאתר היבואן

 

 


Ferrino- Screamer Glove 
הן כפפות שהיצרן מייעד אותן לטיפוס הרים בקיץ ולריצות חורף. אני יוצא איתן בימי שלג ולטיפוס, ככפפות נוספות למקרה הצורך. בסופו של דבר רוב השימוש שלי בכפפות אלו הוא לצילום בימי חורף, עם רוחות חזקות של עד 60 קמ"ש בערך ורסיסי מים קלים כמו צילום בחוף הים במהלך החורף. הן עבות יותר מכפפות הליינר, ועם הכפפות האלו אי אפשר להרגיש את הכפתורים במצלמה, אבל הכפפות לא מגבילות את העבודה עם הכפתורים הקטנים, אפילו שאני לא מרגיש אותם, עדיין אני יכול לשלוט בכל כפתור בנפרד ללא שום קושי. הם אטומות לרוחות חזקות מאוד, וחמות גם בטמפרטורה של אפס מעלות עם רוחות חזקות. בכפפות אלו לקחתי חצי מידה קטנה יותר ממה שנהוג לקחת ביחס לגודל כף היד, וזה מפני שאני זקוק לשליטה על כפתורי המצלמה, אבל בו בזמן אני זקוק שיהיה מספיק אויר בכפפה, כדי שיהיה לי חם לעבוד איתה בימים קרים. הבד החיצוני של הכפפה עמיד מאוד! אני עובד איתן הרבה שנים ועדיין לא רואים סימני שחיקה

הגדרות טקסטיל היצרן:
בד עמיד בפני שחיקה
בידוד בחלק הפנימי לשמירה על חום ונידוף זיעה יעיל
כפפות דוחות מים
אטומות לרוח
קישור לאתר היבואן
 

 

 


Ferrino- Peuterey Glove 
היצרן מיעד את הכפפות לטיפוסי קרח ושימוש בגרזני טיפוס, טיפוס הרים בטמפרטורה של מתחת לאפס מעלות. סקי אלפיני. אבל בשבילי אלו כפפות הצילום בשלג וסופות גשמים. כל פעם כשאני יוצא לצלם במזג אויר של רוחות עד 100 קמ"ש עם שלג או גשם, והטמפרטורה צונחת למינוס עשר מעלות, אלו כפפות העבודה שלי. הככפות חמות גם בימים קרים, ולא משנה מה עוצמת הרוח, האצבעותת שלי נשארות חמות, ומאפשרות לי להמשיך לצלם מבלי להגיע למצב שאני כבר לא מרגיש אותן. בגלל שהכפפות יותר עבות, קשה יותר לשלוט בכפתורים הכי קטנים במצלמה ,אבל בכפתורי השליטה של הצמצם, מהירות הסגר והצילום אין שום בעיה. ניתן לשלוט בכפתורים הקטנים, אבל זה דורש קצת יותר מאמץ. עם זאת, בטמפרטורות כל כך נמוכות ובכאלה תנאי מזג אויר אי אפשר לעבוד עם כפפות דקות, כי הידיים גם תוך חצי שעה יקפאו, ולא יאפשרו לצלם עוד. אחד הדברים שאני אוהב בכפפות אלו, שיש להן רצועה שאפשר ללפף סביב מרפק כף היד, ואני יכול להוריד אותן לכמה שניות, או להחליף לכפפה יותר דקה מבלי שהן יעופו ברוח, ומה שהכי כייף בהן זה שחם ויבש לי במהלך הצילום גם כשממש קר בחוץ.

הגדרות טקסטיל היצרן:
בד עמיד בפני שחיקה, אטום לרוח, עמיד בשלג וגשם ונושם: Porelle
חומר בידוד לשמירה על חום: Thinsulate 3M, ThermoLite
קישור לאתר היבואן

 

 


Hestra- Heli Army Leather Glove 
הן כפפות שהיצרן מייעד לטיפוס הרים וסקי בטמפרטורות נמוכות, והצבא השוודי משתמש בהן בטמפרטורות גם של מינוס ארבעים מעלות. אני משתמש בהן לטיפוס הרים בטמפרטורות של מינוס 10 עד מינוס 35 מעלות. הן משמשות אותי לשמירה על חום כפות הידיים בכל טמפרטורה ובכל עוצמת רוח שאתם יכולים לדמיין. הן אומנם לא אטומות לחלוטין לגשם, אבל בטמפרטורות כאלה יש גם ככה רק שלג, ולשלג הן אטומות היטב.
הכפפות לא מיועדות ךצילום, ואכן לא מתאימות לצילום בשום צורה שהיא. חוץ מללחוץ על כפתור הצילום או לשלוט בכפתורי הגלילה של הצמצם ומהירות הסגר אי אפשר לעשות איתן כלום, וגם את הפעולות האלו מאוד קשה לעשות. אין מה לדבר בכלל על לשלוט בכפתורים הקטנים. אני אפילו לא מצליח להרגיש את המצלמה כשאני מחזיק אותה עם הכפפות. עם זאת, כשקר מאוד אי אפשר להסתובב ללא כפפות חמות מספיק. מה שאני עושה על מנת שאני כן אוכל לצלם בטמפרטורות שכאלה ועדיין לשמור על חום, זה ללכת עם הכפפות האלו עם כפפות הליינר בפנים כשיכבה שלישית, לשמירה על חום ולצילום. ברגע שאני צריך לצלם. אני מקים את החצובה במקום ומוריד את הכפפות העליונות מהיד, ונשאר עם כפפות הליינר, מצלם במהרה ומחזיר את הכפפות החמות למקומן. הכפפות האלו מצויידות גם ברצועה סביב מפרק כף היד, כך שאני יכול להוריד אותן למטרות צילום מבלי שאני אחשוש לאבד אותן, (ותאמינו לי שאתם לא רוצים לאבד כפפה ברוח של מאה קמ"ש!). קניתי אותן לפני 7 שנים באמצע החורף בשודיה, בעירה קטנה צפונית לחוג הקוטב הצפוני, בטמפרטורה של מינוס 35, והן עדיין עובדות.


הגדרות טקסטיל היצרן:
Windproof, Waterproof, Breathable Hestra Triton Three-Layer Polyamide Fabric
Proofed Army Leather- Goat Leather Palm
Removable Bemberg/Polyester Lining with Poleyester/Fiberfill Insulation
קישור לאתר היצרן

 

                       

 


כיצד לבחור כפפות לצילום
לצילום, שלא כמו למטרה של כפפות חמות לשימוש רגיל, חשוב מאוד למדוד את הכפפות בחנות ולהגיע עם המצלמה איתכם. אין שום דרך אחרת לדעת איזה מידה אתם באמת צריכים שתאפשר לכם לשלוט בכפתורי המצלמה. מניסיון רב, גם ההגדרות של היצרן לגודל היד לא יעזרו לכם לדעת האם תוכלו להשתמש בכפתורי המצלמה או לא. לכן הקניה של כפפות דרך האינטרנט לא אפשרית. אני יותר מידי פעמים מצאתי את עצמי עם כפפות גדולות מידי או קטנות מידי לצילום. עד היום יש לי זוג כפפות שעלו לי 200 דולר ששוכבות לי בארון, כי אני לא יכול לעבוד איתן.
ברוב הגדול של המקרים, גיליתי שלקנות חצי מידה עד מידה אחת פחות (תלוי בדגם הכפפה וגם ביצרן), זה הדבר הנכון, שיאפשר לי לעבוד עם הכפפות ולצלם איתן.
כשיצרן אומר שהכפפות אטומות למים, חשוב להבין האם מדובר על כפפות לטיפוס ולסקי, ולרוב הכוונה שהן עמידות לשלג ולא לגשם. שימו לב למה הכפפות מיועדות. לא כל כפפה שעמידה למים עמידה גם לגשם! לפעמים עמידות למים היא עמידות לשלג! כמו כפפות הטיפוס שלי לטמפרטורה של מינוס 35 מעלות. כפפות אלו יחזיקו מעמד בדיוק 10 דקות בגשם, וגם זה במקרה הטוב.
ליינר הן הכפפות שהכי חשוב להחזיק בתיק הצילום בחורף, והן יהיו גם הכפפות הכי שמישות שלכם. גם כשאתם קונים ליינר, תבדקו שהן עמידות לרוחות סבירות, אחרת הןיהיו חסרות ערך, אם כל משב רוח קל יחדור לכפפות, אתם תישארו עם ידיים קפואות מקור ופחות כסף בכיס.
תמיד תחזיקו איתכם עוד זוג של כפפות שעמידות לרסיסי מים, למקרה שאתם מצלמים בחוף הים בחורף.
ותזכרו, ידיים קפואות לא רק שלא מתפקדות, אלא חמור מזה, הן גורמות ליאוש גדול ולוותר על הצילום. אחרי הכל בשביל מה קמנו בבוקר אם לא בשביל לנשום את הרוח הקרה ולחזור עם צילומים הביתה

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.