10 Dec
10Dec

מקום לצילום- הקניון האדום ופארק תמנע

הפעם אני רוצה להמליץ לכם על שתי נקודות צילום בדרך לאילת, והן הקניון האדום ופארק תמנע, כולל הנקודות היחודיות ששם ועל מה לתת את ההדגשים במקומות האלו. אני אתחיל עם הקניון האדום שממש קרוב לאילת.

 Nikon D800E + Zeiss Milvus 18mm f/2.8 


הקניון האדום

הקניון האדום הוא נקיק עמוק לאורך של קילומטרים בודדים ומוגדר בין טיול משפחות למסלול אתגרי בהתאם ליכולות פיסיות. בגדול אפשר לראות במקום הרבה משפחות עם ילדים קטנים שמטיילים במקום. היחודיות של הקניון הוא שיש שם את אותו גוון סלע שאפשר למצוא בפטרה, מפני שמדובר על אותה שיכבה גאולוגית והקירות הגבוהים. 

(*יש צורך לבדוק מראש בתקופת החורף אם הקניון אינו סגור לצורכי טיפול בגלל נזקי שיטפונות וכן לבדוק אם לא צפויים שיטפונות באזור. במהלך הקיץ לא מומלץ להגיע לשם בימים החמים בגלל הטמפרטורות הגבוהות באזור). על מנת להגיע לקניון האדום יש לעלות על כביש 12 מאילת. אחרי נסיעה של 10 דקות נגיע לחניון המסלול. אפשר למצוא את הנקודה דרך אפליקצית וייז. בחניון יש שירותים ציבוריים והגישה לחניון היא אפשרית גם עם רכב פרטי, בנוסף לזה החניון משמש כחניון לילה למי שרוצה. 

תחילת המסלול היא על שביל סימון שבילים ירוק, שקל למצוא בשטח מפני שהוא מסומן היטב. למעשה כל סימוני השבילים באזור מסומנים כמו שצריך. לאורך המסלול הירוק אפשר למצוא עצי שיטה בודדים ולתפוס אותם ביחס לקירות הנחל הצבעוניים (בחלקם) מה שמאפשר להעביר את עוצמת המדבר. אני ממליץ לצלם את העצים ממרחק או עם עדשה רחבת זוית על מנת להצליח להראות את מיימדי המקום. את העץ הגדול בלב הנחל יש מקום לצלם מקרוב, כפריים שתופס את כל השטח התמונה. 

לאחר הליכה קצרה השביל מתחלף לכחול, וחוזר לשביל ירוק עם הכניסה לתוך הקניון עצמו. *יש אפשרות להתחיל עם השביל השחור, מה שמאפשר טיפוס במעלה הקניון במקום לרדת בו. לרוב לטפס על סולמות קל יותר מאשר לרדת.

Fujifilm GFX 50R + GF45mm f/2.8


Nikon D800E + Zeiss Milvus 18mm f/2.8


בתוך הקניון ההליכה היא במסלול צר ועמוק. יש צל לכול אורך המסלול והעבודה היא עם עדשה רחבת זוית. הגוונים האדמדמחפ של צוקי הקניון יכולים להיות מתורגמים למספר גוונים. אפשר לתרגם אותם על ידי איזון לבן לסגלגל אדמדם ועד גוונים כתומים חמים יותר. אני ממליץ להתמקד בצילום בסולמות, שנותנים פרופורציות לגובה ולצלם את קירות הקניון מלמטה. עבודת (HDR) רלונטית לעבודה למי שלא רוצה צללים קשים מידי או למי שלא עובד עם תוכנת (CaptureOne), שאם מצלמים תמונה בודדת כמו שצריך, אז האלגוריתם של התוכנה יכול לפתוח צל ולטפל בצריבות השמיים

Nikon D800E + Zeiss Milvus 18mm f/2.8


פארק תמנע 

בדרך חזור או הלוך מומלץ לעבור דרך פארק תמנע. (הכניסה לפארק תמנע היא בתשלום ובימי הקורנה יש צורך להזמין מקום מראש ולבדוק אם הכניסה אפשרית). בפארק תמנע יש כמה נקודות שאני ממליץ לעבור בהם. בתחילת הפארק בפניה השניה ימינה יש את הפיטריה הקטנה והפחות מוכרת (את הפטריה המפורסמת אתם כמו כולם כבר מכירים ולכן היא פחות רלונטית לכתבה זו) הפטריה הקטנה היא למעשה חצי פיטריה אבל לדעתי יפה יותר ומיוחדת יותר. יש בא תצורות סלע מעניינות במיוחד ומאחורה יש קיר עם "ורידים" של סלע אלייו שמומלץ לשים עליו דגש ולהתייחס עליו. הפטריה הקטנה היא מקום נהדר להתנסות במופשט בצילום. גם כאן כמו בקניון האדום גווני הסלע דומים לגוונים שתראו בפטרה בירדן. 

אחרי הפטריה הקטנה אני ממליץ לכם לנסוע לקשת הגדולה והקטנה. הכביש הפתלתל מוביל אותכם אל חניון מסודר והליכה קצרה של אולי מתיים מטר תוביל אותכם לקשת הגדולה. אבן החול הכמעט לבנה מצתלמת היטב. יש סולם קצר שמעלה אותכם לקשת עצמה והוא יפה כשלעצמו לצילום. עדשה רחבת זוית היא העדשה האידיאלית כאן למטרת צילום. יש עשרות זויות צילום מעניינות לצילום. כאשר מגיעים לחלק העליון של הקשת יש ירידה בסולם בצד השני שלה ומוביל אותכם לנקיק צר. צילום מלמטה בתוך הנקיק מומלץ במיוחד. 

Nikon D800E + Zeiss Milvus 18mm f/2.8


Nikon D800E + Zeiss Milvus 18mm f/2.8


משם תלכו עוד קצת ותגיעו לקשת הקטנה. שם אומנם יש פחות נקודות צילום בגלל המעקה והמדרגות שניבנו במקום אבל עדיין שווה את הביקור. כמובן להכניס את הסולמות והמדרגות בקשת הקטנה יכול להכניס פורפורציות של מיימדי המקום, ולכן מומלץ לשקול את זה. משם נחזור לרכב וניסע לעמודי שלמה. אני יודע שאני כרגע מתעלם משאר נקודות הצילום שבדרך. אבל אני חושב שהם פחות יחודיים למקום ולכן אני לא מכניס אותם לכתבה, אבל זה לא אומר שאתם לא צריכים להגיע לשם. 

בעמודי שלמה מעבר לצילום פנורמי שרלונטי למקום, מומלץ להתקרב מאוד לעמודים ולצלם אותם עם עדשה רחבת זווית מלמטה. העמודים ענקיים ועל מנת להצליח להעביר את גודלם תכניסו אנשים לתוך התמונה גם אם האינסתינקט הראשוני כצלמים הוא לא להכניס סתם דמויות, אני ממליץ בכל זאת להכניס מטיילים באזור. כשאתם עומדים ממול עמודי שלמה יש בצד ימין שלכם עליה עם מדרגות רבות. יתכן שלא יהיה קל לכולם לעלות את המדרגות אבל זה שווה את המאמץ. המדרגות יפות לצילום גם במהלך העליה עצמה והמקום יפה לצילום למעלה. דבר נוסף הוא שבראש המדרגות מתפרס נוף רחב ידיים במיוחד ויפה. הנוף הפרוש כה גדול שמספיק עדשה רחבת זווית על מנת לתפוס את כולו ואין צורך בתמונה פנורמית. 

****להדרכות וסדנאות במקום אפשר לפנות אלי 

Fujifilm GFX 50R + GF45mm f/2.8


Nikon D800E + Zeiss Milvus 18mm f/2.8


Nikon D800E + Zeiss Milvus 18mm f/2.8


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.