26 Sep
26Sep

תיק צילום Domke F-803

הכתבה הזאת היא ביקורת על תיק צילום של חברה אמריקאית בשם Domke, חברה שניקנתה לפני זמן מה על ידי חברת Tiffen. לחברה יש מגוון יחסית קטן של תיקים שמה שמייחד אותם הוא מראה הרטרו שלהם שמזכיר מאוד את תיקי הצילום שהיו לפני 40 שנה, שיותר מזה שזה מגניב זה יעיל, וזאת הסיבה לקנות אותם. 


המראה חשוב

אחת הסיבות לקנות את תיק הצילום הזה הוא המראה שלו. התיק נראה כמו סתם עוד תיק צד רגיל ואי אפשר לדעת שיש שם ציוד צילום. כאן יש יתרון בכל הקשור לגנבת ציוד צילום כשמסתובבים בחו"ל, וצלמים הופכים למגנט גנבים. אפשר לראות מקילומטר תיקי צילום, וברור שאצל רוב הצלמים היום יש ציוד צילום יקר. גם אם קניתם גוף בסיסי יחסית, הרי עדיין מדובר על כמה אלפי שקלים, וזה לפני שהתחלתי לדבר על העדשות שכולם אוהבים לקנות, עוד ועוד. מדובר על תיק צד שנראה אפילו לא כזה אופנתי ומושך, בזמן שבפנים יכול להיות ציוד לא זול בכלל. בנוסף, האבזם שסוגר את התיק בנוי בצורה כזאת שקצת קשה לפתוח אותו ואי אפשר לפתוח אותו ביד אחת. נכון שזה אומר שזה ידרוש ממכם קצת מאמץ לפתוח, אבל גם לגנב. החלק העליון של התיק קצת מקשה על הוצאת הציוד וצריך למצוא את הזווית הנכונה להוצאת הציוד. 

***חשוב לדעת שלא כל תיקי החברה נראים כמו סתם עוד תיק צד וחלקם ניראים כמו תיקי צילום רטרו


הציוד שבתיק

מה אפשר להכניס לתיק? אפשר להכניס בקלות גוף חסר מראה פול פריים כגון Nikon Z8 עם עדשת 24-70 מ"מ מחוברת ועם עוד עדשת 70-200 מ"מ. אם יש לכם מחיצה מרופדת זרוקה בבית אז אפשר להוסיף עוד עדשת פריים או פלש, וזה יכול להיות כיוון כללי נכון לצילום במגוון מקומות (כמובן שכל אחד אוהב לצאת עם ציוד אחר אבל זה מסביר מה אפשר להכניס לתיק). אפשר גם להכניס גוף פול פריים גדול יותר, שאומנם זה קצת ינפח את התיק אבל זה עדיין לא יעורר חשד של תיק צילום. לתיק יש עוד שני כיסים קידמיים שאפשר להכניס לתוכם כל מיני אקססורים שונים כגון פילטרים ועוד. יש עוד שני תאים שטוחים עם רוכסים שאפשר להכניס לתוכם כרטיסי זיכרון. אפשר גם להכניס מחשב נייד קטן או טבלט אם יש לכם מצלמה קטנה (קרופ חסר מראה או פול פריים חסר מראה מהדגמים הקטנים יחסית).


לסיכום

התיק מגיע במגוון צבעים מגניבים והוא עשוי מבד כותנה עמיד מאוד עם חומר שדוחה מים וגשם קל. את הרצועה אפשר להאריך ולהפוך אותה לרצועה דיי ארוכה ובחלק הפנימי שלה יש נקודות גומי שמונעות החלקה של התיק מהכתף. התיק כולו בנוי היטב ואמור להחזיק שנים רבות. הוא אומנם לא זול אבל דברים טובים עולים יותר ומי שמחפש תיק חזק, מרופד שלא מושך תשומת לב כדאי להתחיל לבדוק על התיק הזה, שאומנם נכון להיום אפשר לקנות אותו רק בחו"ל אבל לפעמים שווה להשקיע את הטרטור והמאמץ

***קישור לאתר היצרן: Domke F-803

תמונה שצולמה עם ציוד שהיה בתיק


ואפילו אחת נוספת




הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.