05 Jan
05Jan

כיצד לגשת לבניה של עץ תגיות ב CaptureOne

אני יתחיל עם למה לבנות עץ תגיות. עץ של תגיות (או Keyword) אחד הכלים הטובים ביותר לאתר תמונה מהעבר בתוך מאגר התמונות הגדול. אומנם אני דוגל בסידור נכון של המאגר מראש (קישור לכתבה בנושא) אבל עדיין האיתור אחר תמונה בודדת יכול להיות לא קל, בעיקר כאשר מדובר, לדוגמה, בתמונה של שקיעה. הרי צילמנו שקיעות כמעט בכל מקום בעולם. לרוב כשאנחנו מחפשים צילום של שקיעה אנחנו לא מחפשים צילום בנקודה מסויימת, אלא צילום של שקיעה שאנחנו רוצים לפרסם, ואין זה משנה אם זה צולם בחוף בארץ, במדבר או בפינלנד. עכשיו נשאלת השאלה, איך תמצאו את כל התמונות השקיעות שלכם שצילמתם? האם תתחילו לעבור על כל נקודות הצילום שלכם לאתר תמונה בודדת? זה הרי יכול לקחת שעות. הפתרון הוא עץ תגיות שיאפשר לנו לאתר את כל תמונות השקיעות שלנו בדקות ספורות וזה נכון כמובן לכל סוג של תמונה. 

Fujifilm GFX 50R Fujinon GF 63mm f/2.8 


כיצד לגשת לתהליך הבניה? הדרך הטובה ביותר היא להכין רשימה מתוכננת היטב מראש. כלומר, לא להתחיל לתייג תמונות ולהוסיף עוד ועוד תגיות עם תהליך המיון והסינון, מפני שאתם בקלות תגיעו למצב שיש לכם כל כך הרבה תגיות שכבר לא תצליחו למצוא בתוכו את הידיים והרגליים. תנסו לפשט אותו עם כמה שפחות תגיות, אבל כמה שיותר הגיוניות. לדוגמה, כשאני מחפש פרחים אני מחפש צבע מסויים. אני לא באמת מכיר את כל השמות של הפרחים שיש, ולא יכול לחפש לפי שם, ולכן אני ממיין את הפרחים על ידי צבעים. יש לי תיוג לכל צבע ולפי זה אני מחליט לתייג את הפרחים. בצורה הזאת אני בניתי עץ של תגיות שהוא כמה שיותר פשוט וברור לי. ולמה אני אומר לי? מפני שכל אחד מחפש דברים בצורה שונה, ומה שמתאים לי לא בהכרך מתאים גם לכם. תחשבו לפני שאתם מתחילים לבנות את העץ כיצד אתם מחפשים דברים. האם אתם מחפשים פרוקי רגליים או עכבישים? מה תיהיה מילת החיפוש הנכונה לכל דבר ודבר. תבדקו גם שאתם לא סתם ממציאים תגיות שאתם לא צריכים אותם. לדוגמה, אם אתם לא מחפשים שחפים בתדירות גבוהה אז אין טעם לייצר תג של #שחף ומספיק עוף ימי או רק ציפורים בטבע. 

כך זה נראה על המחשב 


כמובן שלעבור על כל אלפי התמונות לוקח הרבה זמן אבל עושים את זה פעם אחת ולתמיד. זה לא משהו שצריך לעשות שוב, וכמובן שלא צריך לעשות את זה ביום אחד. תעשו את זה בקצב שלכם. גם אם זה יקח חודש לא יקרה כלום. אני מצרף את רשימת העץ שלי שאולי תעזור לכם להתכוונן לבניה של עץ משלכם, או שתוכלו להשתמש בה כרצונכם:


אחרי שתבנו על דף את העץ שלכם, צריך להתחיל להכניס אותו פנימה לתוכנה. לשם כך הולכים ל (Metadata) בשורת הכלים. (מסומן על ידי עיגול ובתוכו סימן קריאה) שם תתחילו להכניס על ידי לחיצה על כפתור הפלוס את התג וענף בתוכו, על ידי לחיצה על כפתור ימני בעכבר, ולהכניס (Keyword child) 





הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.