09 Aug
09Aug


למה כדאי לעבד שוב תמונות ישנות

כולנו חוזרים לעבור על התמונות אחרי יום של צילומי שטח. אם זה באותו היום או כמה ימים אחרי. חלקנו עוסקים בעיבוד תמונה קל או עיבוד תמונה עמוק יותר, וחלקנו רק עוברים על התמונות לכיף מבלי לשנות דבר. אבל כמעט כולם אחרי שעוברים על התמונות בצורה כזאת או אחרת, לא חוזרים אליהם שוב והם נישארים כמו שהם במאגר התמונות ללא שימוש. אני ממליץ לעשות קצת אחרת

העיבוד המקורי



העיבוד החדש


אחת לכמה שנים אני ממליץ לכם לעשות כמוני ולעבור שוב על התמונות. מי ממכם שמצלם בקובץ (RAW) יכול לעבור עליהם שוב ושוב, ובכל פעם שתעברו עליהם אתם תגלו שהם ניראים אחרת. הסיבה לכך  היא כפולה. גם בגלל שהטעם האישי שלנו משתנה עם השנים. בדיוק כמו שעם השנים אנחנו אוהבים יותר או פחות מאכלים מסויימים, כך גם הטעם שלנו בבגדים ובטח שגם בצילום. הטעם השונה בצילום משפיע על איזה גוונים אנחנו אוהבים היום ביחס ללפני כמה שנים. בנוסף לזה, הידע שלנו הולך ומתחדד וצומח עם השנים, ומה שפעם היה ניראה לנו כמו צילום טוב היום אנחנו מסתכלים עליו בעין עקומה ולא מבינים אפילו למה אהבנו את מה שצילמנו. יש צילומים שאני מוצא את עצמי מוחק אחרי כמה שנים רק מפני שזה נראה לי נוראי שמישהו בכלל יראה שככה צילמתי. בנוסף לזה הידע המקצועי דורש שליטה טובה יותר, מדוייקת יותר בעיבוד תמונה, מאפשר לנו להגיע לדקויות גבוהות יותר. אתם תראו שבכל פעם שאתם לוקחים תמונה מלפני כמה שנים ומטפלים בה, אתם מקבלים תוצאות אחרות לחלוטין.

העיבוד המקורי



העיבוד החדש

בנוסף לכך, כיף להזכר במקומות שהיינו בהם ולראות תמונות משם. זה מזכיר רגעים שכבר ממזמן נשכחו. אם זה המקום עצמו או הרגעים שעברו עלי במהלך הצילום, ואם זה אנשים שפגשתי ברחוב או נקודות טבע בטיול ממושך. למי מכם שמפרסם ברשתות החברתיות, אתם יכולים להיות בטוחים שאם מדובר על צילום מלפני כמה שנים, אין סיכוי שמישהו יזכור אותו, ואנשים יהיו מופתעים מהצילום כאילו הוא צולם אתמול. הרשת עמוסה בכל כך הרבה חומר ומידע שאף אחד כבר לא זוכר כולם...כולל אני. זה בהחלט מומלץ לעבור שוב על הגיבוי הענק הזה ששוכב "בפינת החדר", ולהגיע למצב שבו מייצרים תמונות מחדש, וזורקים דברים ישנים שנישמרו ללא סיבה. חשוב לי להבהיר שלא בכל הפעמים שנעשה עיבוד תמונה חדש, התוצאה תהיה בהכרח טובה יותר. זה יכול לקרות מפני שהזיכרון של החויה נעלם, וזה עלול יותר להזיק מאשר לעזור. אבל עד שלא תעברו על התמונה שוב לא תוכלו לדעת האם זה לטובה, או שעדיף  להשאיר את המקור.

העיבוד המקורי



העיבוד החדש



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.