02 Feb
02Feb

מקום לצילום- חוף געש

הפעם במסגרת לאיפה מומלץ ללכת לצלם אני שולח אתכם לחוף געש. ישנם שני יתרונות בחוף געש כמקום לצילום. הראשון הוא נוחות ההגעה למקום והשני שהוא לא דורש הליכה ארוכה על מנת להוציא חומר צילומי מעניין.

ההגעה למקום היא קלה. בכניסה לישוב געש. ממש לפני השער הצהוב הראשי יש פניה ימינה לכביש שמתעקל שמאלה עד לצומת T. בצומת פונים שמאלה עד גדר האופניים (גדר שעליה תלויים אופניים בצבעים וגדלים שונים). שם מחנים את הרכב וממשיכים רגלית לכיוון דרום, עוד מטרים בודדים עד שרואים שער עם סימון שבילים אדום (השער נימצא ממש בקצה הגדר). עוברים את השער וממשיכים עם השביל האדום לכיוון מערב לכיוון קו החוף עד שמגיעים לשביל ישראל. שם אפשר לפנות גם ימינה וגם שמאלה. בכתבה אני "אפנה" שמאלה ואז יחזור וימשיך עוד קצת לכיוון צפון.

Fujifilm GFX 50R + Fujinon GF 63mm f/2.8

כאשר הולכים על השביל האדום ומתקדמים איתו על שביל ישראל לאט לאט מתגלה חוף געש. למעשה אתם תעמדו על צוק געש ומעל קו החוף. בצוק געש יש כמה וכמה דברים לצלם. גם חיתוכי תמונה של הצוק על מול הים מלמעלה וגם קטעי צימחיה ביחס למים או לאופק. קו הצוק הוא גם מקום מעולה לעשות תמונות פנורמיות. אני אומנם אוהב לצלם בשחור לבן או תמונות עם צבעים רכים, אבל זה טעם אישי, וגם בצילום בצבע אפשר להוציא הרבה. נקודת החוף הזאת היא גם מקום מעולה לצילומי שקיעה במהלך החורף והסתיו, למי שאוהב צילומי "שקיעות מרהיבות" או "צילומי גלויה". חשוב לי להבהיר כי קצה הצוק נוטה להתפורר, וחשוב מאוד לשמור מרחק מהצוק לפחות של מטר עד מטר וחצי מקצה הצוק של חוף געש. לאחר מכן ממשיכים ויורדים (כאשר הולכים לאורך קו הצוק) עם שביל ישראל שמוריד אותכם למטה לחוף. בחוף הים יש סלעים בתוך המים וזה גם מקום מעולה לצלם חשיפות ממושכות עם פילטר ND למי שאוהב.

אחרי כמה צילומים במקום, חוזרים ומטפסים את העליה עד לנקודה שממנה הגענו (החיבור בין השביל האדום עם שביל ישראל). לאורך הקטע הזה אני ממליץ לא לחזור בדיוק לאורך קו הצוק, מפני שכבר היינו שם, אלא להכנס טיפה פנימה, ולהתרחק מקו הצוק, כך שיהיה אפשר לצלם בין השבילים הצרים תצורות של גבעות חול או צמחיה שעומדת בגבורה מול הרוחות החזקות שנמשכות לאורך החורף. כשמגיעים לנקודות פיצול שבילים, זה הזמן לא לחזור הביתה אלא להמשיך עוד קצת צפונה. גם שם יש צמחיה מעניינת לצלם ביחס לקו האופק, וגם בהמשך אפשר לצלם את "זוג הזקנים" שיושבים. מדובר בשני ספסלים ישנים שנראים כמו זוג זקנים חביב שיושב ומביט אל הנוף הפתוח. מסיבה לא ברורה לא ראיתי אף פעם אנשים יושבים על הספסלים האלו, ואני ממליץ לאחר צילום זוג הזקנים, להתיישב ולהנות מהנוף המדהים שנפרש ממולכם...זהו עכשיו צאו לכם לצלם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.