12 Jul
12Jul


פלש פוג'י EF-X500

פלש הדגל של חברת פוג'י. הדגם הכי מתקדם של החברה. אם אני יהיה צריך להשוות אותו לספינת הדגל של חברת ניקון אז אני ישווה אותו לפלש SB-910 לשניהם יש את אותו תג מחיר ואת אותה רמה מקצועיות עם כמה הבדלים בין השניים. אני גם יכניס לכתבה השווה לפלש בסיסי יותר של ניקון וזה הSB-700 שגם איתו עבדתי כמה שנים. כמו כל דבר אין משהו מושלם לחלוטין ובכל אחד מהם יש פלוסים ומינוסים ואני אפרט על כך בכתבה הזאת



בשנים האחרונות אני יותר ויותר עובד עם פלשים בסטודיו ופחות יוצא לי לעבוד עם פלשים בחוץ בגלל פרוייקטים שונים וסוג העבודה שיש לי. אבל יצא לי כמה פעמים לעבוד איתו גם בחוץ. אני עובד בצורה קבועה בסטודיו עם בין שלושה לארבעה פלשים על מנת לשלוט בעוצמות אור בצורה מדוייקת. הסיבה שאני עובד עם ספיד-לייט היא גודל חלל הסטודיו שיש לי שהוא יחסית קטן ולא מאפשר לעבוד עם פלשים גדולים. אבל בזכות הפלשים האלא השליטה שלי היא גובהה. אני יתחיל דווקא בלהסביר את היתרונות שיש לפלש הקטן והזול יותר של ניקון וזה ה SB-700. היתרון של הפלש הזה הוא כפול הראשון הוא המחיר הזול שלו הפלש עולה רק 1250 ש"ח וזה באמת לא הרבה. הוא גם מוכן לצילום די מהר ולא צריך להמתין הרבה זמן בין צילום לצילום והוא כמובן "משוחח" עם פלשים נוספים מאותו הדגם. המינוס שלו הוא טווח הזום שהוא עובד איתו וזה בין 28-120 מ"מ (14 מ"מ כאשר פותחים את המפזר אור) ובעיה נוספת שיש לו שהוא מתחמם אחרי כמה שעות של עבודה רציפה עד כדי כך שהוא מפסיק לעבוד לחלוטין וצריך להמתין בסבלנות עד שהוא מתקרר מספיק.

לעומתו הפלש המקצועי של ניקון (SB-910) שנכון יותר להשוות את הפלש של פוג'י EF-X500  עובד על טווח זום גדול יותר 24-200 מ"מ. ועד  12 מ"מ עם פתיחה של מפזר האור. זמן התאוששות שלו הוא אורך יותר וזה על מנת למנוע התחממות יתר של הפלש. שני הפלשים האלא עובדים גם על גופי פוג'י אבל כמובן ללא סיכרון במהירויות גבוהות והם נירדמים במהירות מפני שהם לא "מכירים" בגופי פו'גי, אך עם זאת עדיין עובדים על פוג'י.



לאומת זאת פלש פוג'י EF-X500 הוא הפלש ספיד-לייט הכי טוב שיצא לי לעבוד איתו ולא רק בגלל סיבה אחת או שתיים אלא באמת יש לו יתרונות רבים על הפלש הכי מקצועי של ניקון. זמן היתאוששות שלו מהיר יותר וניראה שיש לו ספק כח חזק יותר בנוסף לזה הם שינו משהו בהגדרות צריכת החשמל שלו והוא מחזיק טיפה יותר זמן ומנצל את הסוללות שלו טוב יותר ועם אותם הסוללות אני יכול לצלם יותר שעות בסטודיו. אומנם טווח הזום שלו קטן יותר (24-105 מ"מ ועם מפזר האור 12"מ) והיה נחמד אם היה אפשר לעבוד איתו על טווח זום גדול יותר, אבל הוא מספק אור בעוצה רבה מאוד ואני לא בטוח שאני זקוק בכלל לטווח זום כל כך גדול מלכתחילה (גם בצילום מקרו של חרקים הוא נותן מספיק אור). חיסרון שיש לו זה זמן תגובת המסך. השליטה שיש לו בעוצמות הפלש היא מדוייקת יותר ואפשר לרדת עד עוצמה של 1/512 ובטווח של שלישים כמובן שזה חשוב מאוד בצילום סטודיו שיש צורך בשליטה מדוייקת ובטח אם עובדים עם ארבעה פלשים שאפשר לשלוט בהם בכזאת רמת דיוק גובהה. אני צריך יותר מפעם אחת להחליש פלשים על מנת לייצר אור עדין ורך בחלקים שונים בצילום.

בנוסף לזה הפלש עמיד בטיפטוף ובאבק וזה חשוב מאוד למי שמצלם בחוץ במקומות של אבק או לחות גבוהה וזה גם חשוב למי שמצלם בסטודיו מפני שזה אומר שהפלש יחזיק יותר שנים. בנוסף לזה יש לפלש  EF-X500אופציה של עבודה עם פנס לד שזה אומר שאפשר לעבוד איתו בוידאו ממרחקים קצרים או עבודה בתאורה קבועה בצילום סטודיו. יתרון נוסף שיש לפלש הזה ה EF-X500 של פוג'י הוא נקודת המשקל של הפלש. פלשים רגילים לא מתאימים לצילום עם גופים חסרי מראה מפני שחלק מהמשקל שלהם יושב גבוהה וזה מפריעה לעבודה בגלל איזון לא נכון ממול הגוף. הפלש הזה של פוג'י מאוזן יותר נכון ורוב המשקל שלו יושב בנקודה נמוכה יותר וכך יותר נוח לעבוד איתו שהפלש מורכב על הגוף. כמובן שגם הפלש מתקשר עם עוד פלשים מאותו הדגם בעזרת עין רגישה להבזקי הפלשים האחרים. יש לו את היכולת לעבוד עם שלוש קבוצות של פלשים שבכל קבוצה שלושה פלשים שזה אומר עבודה של עד 12 פלשים בו זמנית שזה הרבה יותר ממה שצריך. גם בעבודת שטח הוא עובד היטב וצילמתי איתו בשטח בלילה הוא נתן אור חזק מאוד שמילא את כל חלל התמונה שהייתי זקוק לו (כמו שאתם רואים בתמונה למטה) אני יכול להגיד לכם שזה הספיד-לייט הכי יעיל שעבדתי איתו ושמאפשר לי להגיע לרמות הדיוק הכי גבוהות שזה בדיוק מה שצריך לעבודה בסטודיו







עבודה של האומנית והצורפת יעל בן חיים


עבודה של האומנית והצורפת יעל בן חיים


עבודה של האומנית והצורפת יעל בן חיים


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.