26 Sep
26Sep

מקום לצילום- הטיילת בטבריה

לטיילת בטבריה הוצאתי כמה סדנאות צילום, ובכל המקרים זה היה בשעות השקיעה ואל תוך הלילה. אני יותר אוהב לצלם שם בשעות האלה ולא בשעות הזריחה או במהלך היום, בגלל התאורה הרכה של הרחוב. אומנם לא מדובר על תאורה חזקה ויש צורך לעבוד באיזו גבוה או עם חצובה לחשיפות ממושכות, אבל עדיין התאורה יוצאת יפה יותר. אני מעדיף לעבוד עם חצובה במקום לעבוד עם איזו גבוה. לא בגלל הרעש שאיזו גבוה מייצר אל בגלל הטשטוש הרך שחשיפה ממושכת מייצרת.


אין ממש מקום טוב לחנות את הרכב באזור, אבל אם התמזל מזלכם אז יש חניון ממש בכניסה לטיילת, היכן שיש ניקוד על הריצפה (בטבריה הומצא הניקוד של השפה העיברית ולכן יש סימני ניקוד על הריצפה). אחרי שיורדים בשביל שמוריד לקו המים, אם תפנו שמאלה תגיעו לפסל הסירה שעל החוף. במהלך הלילה יש תאורה יפה על הפסל, אבל הוא לרוב עמוס באנשים ולכן עד היום לא צילמתי אותו. (לא שיש לי משהו נגד לצלם אנשים אלא שבמקרה הזה הם לא תורמים לתמונה). אם לוקחים ימינה מתחילים להיות דברים מעניינים לצילום כבר על ההתחלה. ממש לאורך המים יש משטח עץ עם כיסאות ושולחנות ותאורה טובה של המסעדות בצד השני של הטיילת, שכדאי לצלם. התאורה מייצרת איזון לבן קצת מוזר, אבל זה משהו בקלות אפשר לתקן בבית. בהמשך הטיילת יש מאגן סירות קטנות, שבחשיפה ממושכת זה מצטלם ממש יפה. אם תגיעו במזג אוויר רגוע, אז הסירות כמעט ולא זזות בכלל, והמים הופכים לחלקים כמו משטח זכוכית נעים לעין. כשאני מגיע לצומת בטיילת, שבפניה ימינה יש דוכני מכירה של מוצרים קטנים ובצד שמאל הכל נראה שקט יותר, אני לוקח שמאלה לחלק השקט. המוכרים בדוכנים לא אוהבים שמצלמים אותם, אם כי יש אנטרקציות מעניינות בין הילדים המשחקים והמוכרים. בצד שמאל יש סירות גדולות יותר שחונות שטובות לצילום, וגם כדאי לצלם בחלק של הטיילת שממש קרוב למים, המאפשר לצלם את הצד השני של הכינרת. בנוסף לזה אפשר לצלם את הטיילת מרחוק, ועם התאורה במקום זה נראה לא רע בכלל.



משם אני ממשיך עם החלק של הטיילת שצמוד לקו המים עד שאני מגיע לגדר הפרוצה. אני עובר את הגדר בזהירות ומגיע לסלעים הגדולים ומעגן הסירות הישן ואני ממליץ לשקול להגיע לשם. על הסלעים הגדולים יש ציורים נחמדים לצילום, ומעגן הסירות הישן צבוע בפסים של כחול וחלודה שמאוד מוסיפה לו. תקחו בחשבון שבחלק הזה כמעט ואין אור, ויש צורך בחשיפה מאוד ממושכת וסבלנות. עם אתם ללא חצובה תתכוננו לעבוד על איזו של 12800 וצמצם של לפחות 1.4, על מנת להצליח להוציא תמונה במהירות סגר מספיק גבוהה, שמשמרת יציבות וחדות מספקת. משם אני ממשיך בחזרה לטיילת דרך החלק האפל יותר שלה, ממש ליד המשחקי מחשב מהם תמיד יוצאים בני נוער בעצבים, ואחרי כחמישים מטר מגיעים שוב לרחוב הראשי של הטיילת. שם אני ממליץ לקחת שמאלה ולהמשיך עד סוף הטיילת, שם גם יש כמה דברים מעניינים לצלם, וצירפתי כמובן תמונות משם. למי שעוד יש זמן ורוצה, אני ממליץ לחזור לרכב ולהדרים לאורך קו החוף. ממש לפני חוף צמח יש מקום בצד שמאל שלכם לרדת לחוף ולצלם שם שבילי כוכבים עם מריחות עדנות של קו המים ועצי הדקל בחלק הרחוק יותר.





הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.